Prevlaka cink-nikal
Cink-nikl je legura cinka sa sadržajem Ni od 12% do 15%. Prevlaka legura cink-nikl idealno kombinuje svojstva inhibicije korozije cinka i nikla i pruža veoma visoku otpornost na uticaje okoline i slabo kisele sredine. Prevlake legure cink-nikl uobičajeno imaju debljinu od 5 µm do 10 µm. Pri ovim debljinama prevlake postiže se 720 h bez pojave crvene korozije prema standardu DIN EN ISO 9227 - NSS, čime su zadovoljeni svi trenutni standardi u automobilskoj industriji. U zavisnosti od debljine prevlake, naknadnih obrada moguća je znatno veća otpornost na koroziju, do 1200 h bez pojave crvene korozije. Cink-nikl prevlake pružaju korozionu zaštitu na temperaturama do 180 °C. i stoga su pogodne i za komponente u motorima sa unutrašnjim sagorevanjem gde prevlake cinka ne zadovoljavaju kvalitet zaštite.
Potpuno automatizovani sistemi obezbeđuje apsolutno konstantan i kontinuiran kvalitet galvanizacije – ekonomičan i uz maksimalno očuvanje prirodnih resursa.
Karakteristike i prednosti procesa:
- Proces taloženja legure Zn-Ni primenom alkalnog elektrolita poslednje generacije koji obezbeđuje ekonomičan proces, visok nivo zaštite od korozije, uniformne debljine, duktilnu prevlaku koja trpi naknadne mehaničke obrade, izvaredna taložna moć, tehnički sjaj prevlake
- Osnovni material: niskolegirani čelik, opružni čelik, kaljeni čelici, liveno gvožđe, obojeni metali
- Debljina prevlake legure Zn-Ni: uobičajeno 5 – 10 µm. Mogućnost debljine prevlake po zahtevu klijenta
- Tankoslojna i debeloslojna pasivizacije bez Cr 6+ ( u skladu sa EU – direktivama free Cr VI, 2000/53/EC (End of life vehicle) i RoHS)
- Naknadna obrada pasivizacije – SILER TOPCOAT bez Cr 6+ ( u skladu sa EU – direktivama free Cr VI, 2000/53/EC (End of life vehicle) i RoHS)
- Koroziona zaštita DIN EN ISO 9227 - NSS:
- 360 h bez pojave bele korozije
- 720 h bez pojave crvene korozije
- Povećana temperaturna otpornost
- Odlična adhezija naknadnih pasivizacija prevlake
- Termička obrada dehidrogenizacija prevlake - oslobađanje vodonika u cilju smanjenja vodonične krtosti
- Kapacitet linije: 12000 lit alkalnog elektrolita cink-nikal legure. Max radne dimenzije proizvoda 1800x1250x400.
- U svim fazama u procesu taloženja legure Zn-Ni i naknadnih obrada prevlake koriste se ekološki prihvatljivi proizvodi i hemikalije u skladu sa EU – direktivama free Cr VI, 2000/53/EC (End of Life Vehicle) i RoHS
- Konstantna kontrola debljine i sastava prevlake primenom uređaja FISCHERSCOPE X-RAY
- Kontrola korozione zaštite prevlake prema standard DIN EN ISO 9227 – NSS, slana komora